عکس رهبر جدید

یک، دو، سه: برهان تازه

  فایلهای مرتبط
یک، دو، سه: برهان تازه

بر آن که مُرید می و معشوقه و جام است

جز دوستِ نعیمِ دو جهان، جمله حرام است

ترک سر و جان گیر، پس آنگاه بیاسای

آری، سفر عشق همین «یک دو سه» گام است!1

سلام دوستان خوبم! امیدوارم حالتان خیلی عالی باشد.

بعضی عددها، سوای ویژگی‌های ریاضی، در زندگی هم ویژگی‌های جالبی دارند. یکی از آن‌ها 123 است؛ یک دو سه! عدد 123 نشان‌دهنده شروع‌های جدید و حرکت رو به جلوست. این عدد به طرزی اعجاب‌انگیز مژده آغازهای جدید و امید به آینده را با خود به ارمغان می‌آورد.

بچه‌ها! مجله پیش روی شما، شماره 123 از مجله «رشد ریاضی برهان 2» است؛ پس نویدبخش شروعی تازه برای ما، شما و برهان است! مجله ریاضی برهان 2، رفیق شش‌دانگ دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه است. البته ما دانش‌آموزانی را دیدیم که از حال این دوست دلسوزشان بی‌اطلاع بودند و وقتی از آن‌ها دلیلش را جویا شدیم، جواب‌های متفاوتی شنیدیم:

• آقا ما اصلاً استعداد ریاضی نداریم.

هر کار می‌کنیم به ریاضی و مجله ریاضی علاقه‌مند نمی‌شیم.

ریاضی رو دوست داریم، ولی راستش مجله‌ای که چـــاپ نشه، خیلی به دلمون نمی‌چسبه.

مطالب سرگرمی ریاضی رو بیشتر دوست داریم.

مطالبی از ریاضی رو که به درد زندگی‌مون بخوره یا به فهم بهتر ریاضی کمک کنه بیشتر می‌پسندیم.

به ریاضی علاقه داریم، ولی نمی‌دونیم از کجا شروع کنیم.

و...

خلاصه هر کسی دلیلی برای ناآشنایی‌اش با مجله برهان داشت. برای همین ما صحبت‌های شما را به‌خوبی شنیدیم و از همین شماره 123 برای همه سلیقه‌ها و برای همه نوع استعدادها مطالب جذاب ریاضی گذاشتیم؛ از داستان و معما و سرگرمی‌های ریاضی گرفته تا کاربردها و آموزش‌های ساده و پیشرفته و مقاله‌های علمی سطح بالا. و حالا نوبت توست دوست خوبم: اگر فکر می‌کنی توی ریاضی ضعیف هستی، برهان را بردار و شکوفایی استعدادهای نهفته‌ات را مشاهده کن و از درک ریاضی لذت ببر. شما هم که در سطح متوسط هستی، برهان را ورق بزن و برو به سمت عالی‌شدن. شمایی هم که دلداده و شیدای ریاضی هستی و شیرینی ریاضی را در قلبت احساس می‌کنی، بدان که برهان هم عاشقانه تو را صدا می‌زند!

راستی! خبرهای خوش دیگری هم در راه است! در حال تلاشیم تا برهان به‌صورت چاپی به دست شما می‌رسد. علاوه بر آن، به یاری خداوند در هر چهار فصل سال تحصیلی 1402-1401 برهان منتشر خواهد شد و در صفحه چهارم جلد نیز تصویری زیبا از فصل‌های طبیعت را به نمایش می‌گذاریم که هم ارتباطی از فصل‌ها با ریاضیات را ببینید و هم وقتی تا سال بعد با برهان همراه شدید، به آن خبر خوشی که نویدش را داده‌ایم پی ببرید؛ ان‌شاء‌الله.

خب! دوستان خوبم! حالا این شما و این برهان؛ همین الان، برهان را بردار

 و ورق بزن این «یک دو سه» برگ را!
2

 
سپاس و قدردانی:

به این وسیله از تلاش‌ها و دلسوزی‌های استاد گرانقدر جناب آقای دکتر حمیدرضا امیری و همکارانشان سپاسگزاری می‌کنم و برایشان آرزوی تندرستی و شادکامی دارم؛ امیدوارم که همچنان توفیق همراهی و بهره‌مندی نظرات ایشان با برهان را داشته باشیم.

 

دوستدار شما: مجید حکمت

 

سخنی با دبیران عزیز

لازم است، عرض سلام و ارادت صمیمانه خدمت همکاران محترم و دبیران ریاضی سرزمینم داشته باشم. شما سروران ارجمند می‌توانید ضمن نشر و گسترش مطالب مجله در بین شاگردانتان، انواع مطالب علمی و جذاب ریاضی خود را برای مجله بفرستید تا سایرین هم از تجربه‌ها و یافته‌های شما بهره‌مند شوند.

 

پی‌نوشت‌ها

1. شعـر از وحدت کرمـانشـاهی، ملقب به «افصح‌المتکلمین» است.

2. برگرفته از شعر کمال خُجندی؛

صبح است کمال و می و آواز خوش نی / برخیز و غنیمت شِمُر این یک دو سه دم را


۱۳۳۶
حمیدرضا امیری
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
0
0
0

آرزوی توفیق روزافزون برای هم دست اندرکاران مجله ریاضی برهان متوسطه۲را دارم.

هوشنگ شرقی
۱۴۰۱/۱۲/۰۷
0
1
1

درود بر شما . سرمقاله تان را خواندم ، به عنوان اولین سرمقاله یک سردبیر ، برای اولین شماره ای که منتشر می کند خیلی بیش از این توقع داشتم . فقط به یک نکته اشاره می کنم : دوست عزیز سرمقاله ویترین اصلی مجله است و باید چند بار با دقت خوانده شود تا هیچ ایراد محتوایی یا غلط تایپی نداشته باشد. نوشته اید : " در حال تلاشیم تا برهان به صورت چاپی به دست شما می رسد " دقیقا یعنی چه ؟!


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید